2010/07/27

Satakieli

Sade on lakannut pyrkimästä sisälle
ja minä olen lakannut odottamasta
hänen paluutaan niin kuin hän on lakannut palaamasta.

Tähdet ylläni ovat menettäneet valonsa
ja kuu joka heijasti auringon loistoa
on päättänyt minun laillani väsyä osaansa ja vaipua mailleen.

Satakieli istu vierelleni

ole kiltti ja laula kuolinvirteni

Älä yritä karkottaa kuolemaa pois rinnaltani

sillä hän on kauan odottamani vieras.



Satakieli kerro rakkaalleni

että olen elänyt jo liian kauan

ja että vaikka odotin niin kauan niin turhaan

en kadu ainoatakaan hetkeä.

Sieluni, jonka piti olla väsymätön
kuin tuuli, ja erehtymätön sydämeni
ovat päättäneet luopua toivosta kuin se olisi tappava tauti.

Kerron sinulle, rakas ystäväni
vain kaipuu yksin on lähtöni syy
se on se tauti jota ei lääkkeistä vahvin voinut parantaa.

Satakieli istu vierelleni

ole kiltti ja laula kuolinvirteni

Älä yritä karkottaa kuolemaa rinnaltani

sillä hän on kauan odottamani vieras.



Satakieli kerro rakkaalleni

että olen elänyt jo liian kauan

ja että vaikka odotin niin kauan niin turhaan

en kadu ainoatakaan hetkeä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti